Kisah 3 Beruang


sebenarnya bukan 3, kalau campur mak nya..4 la beruang.. mak beruang dia leader...
it all started bila kitaorang masuk plane from kl to karachi..excited...cari la tempat duduk my sister 1 24 A, sister 2- 24 C, me - 24 D, sister 3- 24-E --- the seats' numbers.. cari punya cari..sampailah..tiba 2 tempat duduk kami dipenuhi oleh 4 beruang dengan muka selamba nye. me-'excuse me, these are my place my my sisters' '. mother beruang - 'boleh tak u all cari tempat lain, anak2 makcik nak duduk skali la.. me- furious-- called the steward, showed him my ticket and insisted that i wanted to sit there, with my sisters. the steward, to the beruangs - sorry, please move to your own seats please.. the beruangs- dengan muka tak puas hati pun terpaksa la berpisah. me- smile triumphantly! hahahahahaah!

well2, that's not the end....

In Mecca, sometimes we traveled by bus. One time, my sisters and I decided to 'cop seat belakang sekali. so, dengan embernya, we all, as fast as we could naik bus and memilih tempat mengikut citarasa. Suddenly, my mom came and said 'tadi umi dengar the 3 beruangs bising tempat dia kene amik -of course lah my mom tak panggil tiga beruangs. we---'hello, ada nama ke seat2 atas bas ni. so we decided to ignore and not too long after that, mother beruang came to us, 'boleh pindah tempat tak, anak2 makcik nak duduk sini la'. we- stubborn sisters- ignored her. finally, she gave up.

cerita blom habis lagi...

On the way back to kuala lumpur,once again- deja vu.. when i reached at my seat, guess who 'dengan selamba' sat on my seat? yes.. the beruangs!!!!! ish!!! i ask them to move..politely.. but this time around father beruang said 'boleh tak nak tukar tempat, satu depan ni je satu lagi, depaaan sana tu.. cis.. I was about to call the the steward, once again before my kind-hearted dad interfered...'ada masalah ke? father beruang - 'boleh tukar tempat?' my dad- 'boleh, tak apa, wardah duduk je depan'. me- eeiiiiihhhhh!!!!! beruangs!!!!!!!!!

Throughout the journey, i cursed them...habis semua pahala2 wat umrah!

MORAL: bila naik flight..berhati2 la dengan beruang2 pencuri tempat!

Comments

(",) strawberry said…
glad that you've reached home safely..although i still merajuk sbb u tak bagitau pun u dah balik!!!!!!
arfz said…
alhamdulillah u're back.

eh, y refer to them as bears that are cute and cuddly. reading about what they did to u twice, they should be called gorillas.
(",) strawberry said…
hahah...i agree with afzan...if not gorillas, perhaps babun..
Unknown said…
i sengaja tulis beruang bukan bear, nampak tak ada adab sket. sebenarnya teringat cite full house- kan ada lagu tiga beruang tu..

Popular Posts